<!-- Google tag (gtag.js) --> <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=G-231C3TF6Z9"></script> <script> window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-231C3TF6Z9'); </script>

Supra z nowym silnikem – zupełnie NOWYM!

Podziel się
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Zima to doskonały czas na poprawianie aut, które nie są wtedy użytkowane. I tak na warsztat w Toyota Romanowski Radom trafiła nasza Supra MKIV Twin Turbo, ponieważ przy dłuższym postoju auto zaczęło lekko dymić. Zostały zdjęte pokrywy zaworów, następnie wałki rozrządu i tu niestety pojawił się problem – z powodu niedostatecznego smarowania wałków, powstały rysy zarówno na wałkach jak i na elementach głowicy, które to wałki trzymają. Można było to spokojnie spolerować i jeździć kolejne setki tysięcy kilometrów, ale po co skoro w dostępności części Toyoty widnieje nowiuteńka głowica. A skoro głowica będzie nowa, to głupio byłoby przykręcać ją do starego bloku – więc i ten element został zamówiony nowy, toyotowski skompletowany razem z nowym wałem i tłokami. Tzw. Shortblock zostanie złożony wraz z całym kompletem nowych uszczelek, odświeżonymi wizualnie turbinami (turbiny po sprawdzeniu są w idealnym stanie, żadnych luzów itp. więc zostały tylko wyczyszczone) oraz całym osprzętem. Tak powstanie zupełnie nowy silnik Supry 2JZGTE, z przebiegiem 0 (słownie: zero) kilometrów! Przy okazji zostawimy sobie stary blok i głowicę, gdyby przyszła nam kiedyś ochota na jakieś modyfikacje mechaniczne – będzie fajna baza 🙂 Silnik już zaczęliśmy składać, także zapewne do końca tego tygodnia trafi z powrotem do Supry. Tradycyjnie wszystko będzie doczyszczone lub polakierowane proszkowo aby było świeżuteńkie i pachnące.

Podziel się
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email